Svar på frågestunden!

  1. Har du tumblr? Vad heter den i så fall? - plasticmeat.tumblr.com - och bara för det fastnade jag vid tumblr.
  2. Varifrån finner du inspiration till ditt ritande? - För det mesta inspireras jag utav olika klädmärken, som McQueen, Meadham Kirchhoff eller Vivienne Westwood. Alltså, hur de där konstnärerna gör iordning modellerna är ett mästerverk. Älskar likbleka, glittriga ansikten och kontraster till det. Yes. De uttrycker så mycket. Inspireras även utav olika känslor. 
  3. Om du skulle beskriva dig själv med tre ord, vilka skulle det bli? - Rebellisk, spontan och pinsam.
  4. Hur gammal är du? - Jag är 16, sir! 
  5. Vem är din största förebild (om du nu har någon)? Hanna Hasselberg
  6. Skulle du kunna lägga in en bild/några bilder på ditt rum? Är väldigt nyfiken på hur det ser ut! - Haha, tyvärr inte just nu. It's a mess. 
  7. Vad gillar du att äta? - Choklad och vegetariskt bacon.
  8. Vad går du för linje på gymnasiet? - Avslutade nyss Bild och Form, och ska börja på Allmän i en annan skola. 
  9. (för du går väl på gymnasiet??) - Ja! Hehe.
  10. Hur har du planerat din framtid, och om du inte hade några hinder alls hur skulle då din dröm-framtid se ut? - Just nu, resande entreprenör och konstnär. Möjligtvis, om jag hade haft den sociala förmågan hade jag blivit ägare utav en egen radiokanal DÄR BARA BRA MUSIK SPELAS!!
  11. Vad inspireras du av klädsmässigt? - 90-talets Kate Moss och 60-talets Brigitte Bardot. 
  12. Vad stör du dig på? - Människor som vill bekräfta sin existens genom att vifta den framför näsan på mig. 
  13. Favoritfilmer? - Perks of being a wallflower, Shutter Island och Skeleton Key.
  14. Vad tycker du om att köpa 2hand vs nytt? - Second Hand är recycling, mycket billigare och mycket personligare och retro. Nytt är grådaskigt och lamt. För det mesta!
  15. skulle du kunna göra en kort sammanfattning av ditt liv nån gång, lite som draw my life? xoxo - Oooh, maybe bby.
  16. Vilket stjärntecken har du? - Vädur.
  17. Kan du filma någon gång när du målar och ha lite fin musik till? - I'd love to! Ska bara fixa ett minneskort till min filmkamera först.
  18. Vilka bloggar läser du? - Helh.blogspot.se, gallsmak.blogspot.se, kandees.com, vi0lettae.blogspot.com, kaylahadlington.blogspot.com.
  19. Favorit konstnärer? - Alexandra Levasseur, Prerafaeliterna och Alison Harvard.
  20. gillar du att läsa? - Oh well, läste nyss ut årets första bok. Haha! 
  21. Om du skulle få chansen att åka tillbaka i tiden och uppleva en typisk tidsperiod/decennium, vilket skulle du mest vilja uppleva? - 70-talet!
  22. Tittar du på anime? Om ja, favorit? - Jag läser gärna om Uzumaki av Junji Ito. Även annan skräckmanga. Har hittat en bra källa, så ska läsa lite över nätet. 
  23.  Nånsin funderat på att bli vegan? - Ofta. Fast det skulle bli så otroligt krångligt. Vad ska man äta till frukost? Give me tips, plz.
  24. Vilket är ditt favoritband? - Just nu är det The Vaccines. 
  25. Är du nöjd med dina betyg? - Har inga. 
  26. Vad brukar du göra på fritiden förutom att vara kreativ, och skapa saker (som blir otroligt fina)? - Sova, kolla på Misfits och äta choklad. 
  27. Bor du i ett hus eller i en lägenhet? - Hus och lägenhet. 
  28. Vilken hårfärg har du? Har du färgat det någon gång? - Har blont hår, tonade det en gång men det syntes inte alls. Ganska typiskt mig. 
  29. Är du allergisk mot katter? - Lite, faktiskt. Jag är bombsäker på att jag kommer bli mördad utav en katt. En spådom om min egna apokalyps. 
  30. Favoritplagg? - Mina midjehöga, svarta stuprör.
  31. Favoritsång just nu? Bad Mood - The Vaccines.
  32. Hur ser du på livet i denna stund? - Booring.
  33. När anser du att en person är död? - När allt som finns kvar av personen är historia. Inte minnen, utan historia. 
  34. Hur länge har du ritat? - I hela mitt liv, mer eller mindre.
  35. Vad betyder konst och att rita för dig personligen? - Mycket! Är glad att jag fått gåvan att uttrycka mig såhär.