Borås syfestival

I lördags var jag i Borås på syfestival, en stor mässa med bara en massa tyger, pärlor och garn. Köpte liksom på mig en hel del saker så att jag klarar mig denna höst. Önskar ändå att jag köpt mer saker. Åh, vad jag fick frossa när jag såg alla tyger och pärlor.  
Jag köpte berlocker för 1-8 kr, Buddha, skjöldpaddor, krokodiler, en katt, cyklar, Yin & Yang och elefanter mm. Jag köpte också en hel del andra pärlor som jag fann en aning bedårande. Hittade Millefiori-pärlor för 19 kr - dem är annars väldigt dyra. Tyget hittade jag lite utanför Borås, Skroten kallas det för. Jag ska sy en till kjol utav tyget, om ni undrar. Blev kär i det.
Rocailles-pärlor. 10 kr/påse.
Änglakjolar och lite sånt. 10 kr/påse där med!
Började dessutom göra armband igår. Hann göra fyra stycken innan jag blev för trött. Ganska nöjd. Notera den nedersta bilden till vänster, ser ni hur pärlorna reflekteras i ljuset? Awesome.
 
#1 - Flickan med den blommiga kjolen

Allt var underbart.
Jag har en egensydd kjol i det mörka blommiga tyget, älskar det tyget!

Svar: Världen är liten!!
B. L