B.L's musikkritik

Akta er, jag är farlig. Dags för min mening.
 
 
Det här är en utav dem mest pinsamma låtarna jag känner till. "If I catch you" eller "Ai se eu te pego" och i bakgrunden står det alldeles för oanständigt klädda tjejer som känner sig väldigt kulturella för att dem lyssnar på någonting som låter en aning akustiskt. Melodin har jag fått mardrömmar om. Enformlig melodi, felplacerad och låten funkar inte. Dessutom.... lyssna på texten!!! Jag skäms. Förlåt mig, men jag skäms. Ett felsteg i den så kallade musikhistorian.
 
 
Mycket snack och mindre verkstad. Vill man beröra ska man göra något, inte prata om det. Men det värsta med denna låt är att den konstant spelas på radio, och berör små barn. Men... vem ska egentligen beröras utav denna låt? Ska det verkligen behöva vara så här? 
 
 
Det här är Petra Marklund när hon vill beröra radiofolk i flera månader genom att försöka beskriva hur bra musik och tv-serien Skins fungerar. Alltså helt enkelt bara säga "FUCK IT, det är ändå inte på riktigt". 
Människor berörs utav hypnotisin, medans den bakom allt bara är "puttinuttig" och inte beskrivs väl. 
Sammanfattning: mainstream radiomusik med en text som försöker nå längre. Radiolyssnarna bryr sig inte. Dem tycker att all musik är lika viktig. nu blandar jag ihop allt. och jag är inte gnällig, ärlig.
 

Alla One Directions låtar handlar om smör och flickor, eller hur? Det finns en helhet som består utav ett ämne, inga abstrakta texter, och allt handlar egentligen om en stor fasad som spottar ur sig smör för att få flickor över hela världen att känna sig speciella. Dock finns det EN låt, en låt dem stulit utav den bästa kultgruppen i världen - Blondie. Och dem smutskastar den genom att använda "smör"-attityden när dem sjunger låten.
Det är inte deras låt. Det är inte ett original. Det är en översättningsmetod. Allt i världen måste blir smörig mespop. "Åh, vad dem berör!"
Det är leksaker. 
 
Yohios låt Heartbreak Hotel handlar om en person som har sex med en annan på ett Love Hotel, och blir dumpad efterråt. Vet de små barnen vad de egentligen lyssnar på? 
 
 
Så här långt tänker jag aldrig gå in på radiomusik igen. Men visst är det underhållande?
 
 
 
Idag handlar musiken om tomma själar och hormoner. 
#1 - Anonym

Kan inte annat än att hålla med.

Svar: u go girl
Rosanna K

#2 - Em

Skönt att någon inte har blivit hjärntvättad av radiomusik skit utan fortfarande har en åsikt.

Svar: Alltid!!
Rosanna K

#3 - Jennifer

Tack!!
äntligen så har någon fattat att radiomusik är skit